Studia podyplomowe integracja sensoryczna
Kryteria naboru:
Studia przeznaczone są dla specjalistów posiadających tytuł magistra z następujących kierunków :
- psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, logopedia, rehabilitacja i fizjoterapia, wychowanie fizyczne oraz nowe kierunki pokrewne.
- szczegółowe decyzje w sprawie innych kwalifikacji kandydatów podejmuje dyrektor CIS Wojciech Modzelewski prosimy o kontakt ww. sprawie poprzez e-mail: wmodzelewski@centrumsi.pl
Uprawnienia:
Studia mają charakter kwalifikacyjny - objęte są patronatem i nadzorem merytorycznym Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie.
Absolwenci uzyskują: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, licencjonowany certyfikat terapeuty i diagnosty integracji sensorycznej oraz gwarant rekomendacyjny do otwarcia specjalistycznego gabinetu.
Najlepsi słuchacze uzyskają certyfikat z wyróżnieniem oraz propozycję współpracy z Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie w charakterze wykładowcy.
Absolwent studiów podyplomowych z zakresu integracji sensorycznej uzyska w trakcie studiów, kolosalny kapitał wiedzy i praktyki specjalistycznej. Studia podyplomowe SI są szansą na uzyskanie oczekiwanej pracy, dla wszystkich tych, którzy posiądą specjalistyczne wykształcenie i kochają pracę z dziećmi. W trakcie studiów, nasi eksperci, poza wiedzą stricte specjalistyczną SI, wskażą ścieżkę tworzenia własnej praktyki i działalności gospodarczej, gdzie stworzenie własnego gabinetu SI oraz pozyskanie źródeł finansowania będzie tylko formalnością.
Struktura studiów podyplomowych SI :
Program zakłada realizację treści w formie zajęć seminaryjnych, wykładów, warsztatów specjalistycznych oraz praktyk specjalistycznych. Zajęcia seminaryjne, wykłady i warsztaty odbywają się wyłącznie w soboty i niedziele. Termin i miejsce praktyk specjalistycznych każdy słuchacz dostosowuje do swojej dyspozycyjności. Praktyki mogą mieć charakter odpłatny - słuchacz sam ustala warunki uczestnictwa w praktyce w wybranych jednostkach SI (lista gabinetów współpracujących-kliknij ) lub w wybranym przez siebie gabinecie/poradni integracji sensorycznej czy też placówce szkolnej/przedszkolu.
Program studiów podyplomowych integracja sensoryczna to 350 godzin podzielonych na wykłady/ćwiczenia/warsztaty oraz specjalistyczną praktykę.
I semestr studiów daje możliwość uzyskania niezbędnej wiedzy m.in zakresu:
- neuropsychologii rozwojowej
- działania bazowych systemów sensorycznych
- budowy i rozwoju zmysłów
- anatomii człowieka
- teorii integracji sensorycznej i terminologii
- zasad oceny rozwoju fizycznego i motorycznego
- rozwoju ruchowego/wad postawy/napięcia mięśniowego
- arkuszu obserwacji klinicznej
- obserwacji i diagnozy dzieci
- oraz wiele innych
II semestr studiów daje możliwość uzyskania niezbędnej wiedzy m.in zakresu:
- postępowań diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie SI
- ćwiczeń stymulujących układy sensoryczne
- plan terapii - zdobywanie umiejętności opracowywania założeń i prowadzenia terapii SI
- Arkusz Obserwacji Klinicznej, nauka procedury obserwacyjnej
- budowa programów terapii i technik terapeutycznych w zaburzeniach integracji sensorycznej
- gry i zabawy wspomagające rozwój psychomotoryczny dzieci z zaburzeniami SI
- oraz wiele innych
III semestr studiów daje możliwość uzyskania niezbędnej wiedzy m.in zakresu:
- wprowadzenia do stosowania Testów: nauka procedury badania, obliczanie wyników
- oceny postawy i napięcia mięśniowego u dzieci
- terapii SI w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym z deficytami rozwojowymi
- pracy z dzieckiem z zaburzeniami przetwarzania bodźców proprioceptywnych i dotykowych z zastosowaniem sprzętu do integracji sensorycznej
- podstaw obserwacji i diagnozy dzieci nie podlegających standardowym procedurom
- odruchy: pierwotne i posturalne oraz odruchy twarzy
- specyfiki terapii dziecka ze względu na: Zespół Aspergera, spectrum autyzmu, Mózgowe Porażenie Dziecięce, upośledzenie umysłowe
- planowania i organizacji procesu terapeutycznego: strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy sensoryczne, program i plan terapii SI, dobór stymulacji i ćwiczeń, dieta sensoryczna, dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć/ opis sesji terapeutyczne
- prowadzenia wywiadu neurorozwojowego, wyciąganie wniosków z obserwacji klinicznej i Testów, formułowanie hipotez, zasady pisania diagnoz
- istota diety sensorycznej. Opracowanie diety sensorycznej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów zaburzeń modulacji sensorycznej
- oraz wiele innych
Szczegółowe informacje w zakładce Studia