„Maraton Dobrego Rodzica”
Cykl spotkań dla Rodziców, dla których ważna jest refleksja dotycząca wychowania, chcą się doskonalić w roli Rodzica lub mają konkretne problemy wychowawcze. Program warsztatów oparty jest na metodzie wychowania T. Gordona, w której nacisk kładzie się na naukę umiejętności komunikowania się i rozwiązywania konfliktów, a następnie wykorzystania ich we wszystkich formach relacji z dzieckiem, poradników wychowawczych A. Faber i E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” oraz wieloletniej pracy z dziećmi i ich rodzicami.
ZAJĘCIA WPROWADZAJĄCE – poznanie się, wypracowanie zasad pracy w grupie, sprecyzowanie oczekiwań, integracja
GRANICE – czym są, do czego są potrzebne, jak je ustalać. Jak jasno i czytelnie określić zasady, by stanowiły fundament bezpieczeństwa
ŚWIAT EMOCJI DZIECKA I RODZICA - jak wspierać dziecko, aby radziło sobie ze swoimi emocjami (złością, smutkiem, lękiem…). Jak mówić dziecku o własnych uczuciach (irytacji, zmęczeniu, złości…).
SZTUKA POROZUMIEWANIA SIĘ W RODZINIE - jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, czyli kilka słów o zachęcaniu dziecka do współpracy. Wyrażanie oczekiwań i ograniczeń, tak aby były przez dziecko respektowane.
KONSEKWEN CJE ZAMIAST KARY czyli modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka. Jak ustalać zasady i jak zachować się, kiedy dziecko je łamie.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I KONFLIKTÓW - konstruktywne rozwiązywanie konfliktów, czyli jak znaleźć rozwiązanie trudnej sytuacji satysfakcjonujące wszystkie osoby w rodzinie – zastosowanie metody „Bez porażek”
SAMODZIELNOŚĆ - jak zachęcić dziecko do samodzielności. Mądre wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka i rola Rodzica w podejmowaniu przez dziecko wyzwań, realizacji planów, spełnianiu marzeń.
UWALNIANIE DZIECKA OD NARZUCONYCH MU RÓL - Płaczek? Złośnik? Leniuch? Niezdara? – jak nasze myślenie o dzieciach determinuje ich zachowanie. Uwalnianie siebie i dzieci od ograniczającego funkcjonowania w rolach.
POCHWAŁY - jak chwalić dziecko, czyli jak pomóc mu w zbudowaniu pozytywnego i realistycznego obrazu siebie oraz jak umacniać w nim wiarę we własne możliwości.
SAMOOCENA - czy i jak samoocena wpływa na to, kim nasze dzieci są i jakie będą. Udział dorosłego w budowaniu samooceny u dzieci - co robić, a czego warto zaprzestać, by
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA
Zapisy przyjmujemy:
- telefonicznie 22 125 51 51
- poprzez e-mail: sekretariat@centrumsi.pl
- spotkania odbywają się co tydzień
- 150 zł
Prowadzący:
Beata Staniszewska – magister psychologii (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie), magister pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagog (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie), socjoterapeuta, trener Programu Promocji Zdrowia Psychicznego „Przyjaciele Zippiego”. Otwarty przewód doktorski.
Posiadam ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i ich rodzinami, które zdobyłam pracując w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie, w Pracowni Neuropsychologii Rozwojowej, Klinika Neurochirurgii, Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” oraz Center „Our Kids” at the German Polish Ukrainian Society.
Specjalizuję się w diagnozie i terapii neuropsychologicznej. Zajmuję się diagnozą i terapią dzieci z chorobami ogólnorozwojowymi (padaczka, MPD, zespół Downa itp.), zaburzeniami ze spektrum autyzmu, całościowymi zaburzeniami rozwoju a także dzieci z podejrzeniem specyficznych trudności szkolnych, ADHD, zaburzeń zachowania i innymi trudnościami w rozwoju poznawczym oraz społeczno – emocjonalnym. Udzielam konsultacji wychowawczych..
Wiedzę poszerzam uczestnicząc w licznych specjalistycznych kursach i szkoleniach, również w roli prelegenta. Współpracuję z PAN. Współautorka poradnika dla rodziców dotyczących gotowościszkolnej, autor publikacji naukowych w Międzynarodowych Wydaniach Psychologiczno – Pedagogicznych.
Konsultuję również pacjentów rosyjskojęzycznych.