Kurs Neurorozwojowa oraz sensomotoryczna diagnoza i terapia dzieci w wieku 0-4 lat
EDYCJA SIERPIEŃ 2025 r.- TRWA PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ- DO WYCZERPANIA MIEJSC
Naucz się jak diagnozować i prowadzić terapię niemowląt i dzieci do 4 roku życia.
Zapraszamy Cię do fascynującego świata badań i terapii dzieci w wieku 0-4 lat! Kurs Neurorozwojowa i Sensomotoryczna Diagnoza i Terapia dzieci w wieku 0-4 lat to niepowtarzalna okazja, by zgłębić tajniki wczesnego etapu rozwoju dzieci oraz nauczyć się skutecznych narzędzi diagnozowania i terapii w tym kluczowym okresie.
- Naucz się jak rozpoznawać symptomy trudności z regulacją u niemowląt i małych dzieci.
- Naucz się konstruować próby diagnostyczne, sięgnie po dostępne, a następnie zgodnie z uzyskanymi informacjami dokona ich interpretacji na podstawie których ustali najbardziej optymalny plan terapii.
- Dowiedz się jak nadwrażliwość i podwrażliwość sensoryczna wpływa na zachowanie niemowlęcia i małego dziecka oraz jak wskutek tego funkcjonuje rodzina.
- Dowiedz się o codziennym funkcjonowaniu małego dziecka SI oraz wytycznych dla rodziców w celu wspierania prawidłowego rozwoju sensorycznego i psychomotorycznego ich dziecka.
Sylwetka kandydata:
Na kurs z zakresu terapii i diagnozy dzieci w wieku 0-4 lat zapraszamy jedynie terapeutów integracji sensorycznej, fizjoterapeutów oraz osóby pracujące z niemowlętami oraz małymi dziećmi: którzy pragną zdobyć wiedzę i doświadczanie na temat regulacji i potencjalnych zaburzeń przetwarzania bodźców sensorycznych u niemowląt i małych dzieci do 4 roku życia. Szczególnie nastawionych na diagnozę i konstruowania odpowiednio dobranego planu terapii. Kurs skierowany jest do osób posiadających wykształcenie wyższe, a także do osób, które posiadają już doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Kurs z zakresu diagnozy i terapii dzieci w wieku 0-4 lat w Centrum SI to:
- Zdobycie specjalistycznej wiedzy - Program kursu w Centrum SI jest opracowany z myślą o tym, aby dostarczyć uczestnikom wiedzy z zakresu diagnozy i terapii niemowląt i dzieci poniżej 4 roku życia. Uczestnicy mają szansę na zdobycie rzetelnej wiedzy na temat diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej, co pozwala na skuteczne wspomaganie rozwoju dzieci z tą diagnozą.
- Prowadzący - Kadra dydaktyczna w Centrum SI to wykwalifikowani specjaliści z dziedziny Integracji Sensorycznej, posiadający doświadczenie w pracy z dziećmi. W trakcie kursu uczestnicy będą mogli korzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Nasi wykładowcy chętnie dzielą się latami zdobytej wiedzy. Sprawdź jacy eksperci wykładowcy na co dzień pracują w Naszym Centrum SI.
- Nasze przedmioty są interesujące i przydatne w praktyce - program kursu z zakresu integracji sensorycznej to ogrom wiedzy teoretycznej i praktycznej. Uczymy praktycznie, nasi uczestnicy zdobywają konkretną wiedzę, która przyda się im podczas diagnozy i terapii na sali SI.
- Praktyczne umiejętności - kursy w Centrum SI skupiają się na zdobywaniu praktycznych umiejętności. Uczestnicy uczą się, jak przeprowadzać diagnozę i terapię, co pozwala na skuteczne wsparcie rozwoju dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.
- Certyfikat ukończenia kursu- Po ukończeniu kursu w Centrum SI, uczestnik otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę i umiejętności.
Zapisy na kurs przyjmujemy poprzez:
Centrum Integracji Sensorycznej organizuje Specjalistyczny kurs raz w roku .
Termin zajęć:
Kurs to dwie sesje zjazdowe:
- I sesja - 28/07/2025 - 2/08/2024
- II sesja - 4/08/2025 -9/08/2025
Miejsce :
Warszawa Centrum Integracji Sensorycznej ul. Jagiellońska 88, 00-992 Warszawa
Zajęcia prowadzone będą w godz. 8.00 – 18.00 ( szczegółowy harmonogram dostępny tylko dla uczestników )
Program godzinowy Kliniki specjalistycznej: 180 godzin (w tym: 20 godzin pracy własnej i konsultacji oraz 30 godzin praktyk specjalistycznych w wybranej placówce SI w Polsce).Celem praktyki realizowanej w poradniach, przychodniach specjalistycznych, gabinetach prywatnych lub publicznych jednostkach, jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy, zdobycie praktycznych umiejętności pracy oraz praktyczne zastosowanie wiedzy nabytej w trakcie trwania studiów. Indywidualna praktyka Uczestnika zostaje zaliczona na poczet studiów podyplomowych zgodnie z Regulaminem Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Edukacja w Sporcie- staż pracy/zatrudnienie.
Absolwenci studiów podyplomowych lub Kliniki SI - Centrum Integracji Sensorycznej są zwolnieni z realizacji 30 godzin praktyk specjalistycznych.
Program kursu daje możliwość uzyskania niezbędnej wiedzy m.in zakresu:
- Prenatalny i postnatalny rozwój układu nerwowego i zmysłów w kontekście prawdopodobieństwa zaburzeń SI
- Ocena poznawcza, komunikacyjna i sensoryczna dziecka 0-4 ćwiczenia, dr Palicka (12 godz lekcyjnych- teoria i praktyka).
- Autoregulacja i samoregulacja dziecka w kontekście równowagi neuroprzekaźnikowej, biochemiczny obraz rozwoju mózgu małego dziecka
- Organizacja i przeprowadzenie diagnozy SI dziecka w wieku 0-4
- Ćwiczenia organizujące zmysły dziecka w wieku 0-2 i 2-4, aranżacja pola terapeutycznego. Zasady przeprowadzenia terapii.
- Instruktaż prawidłowej pielęgnacji noworodka, niemowlęcia i małego dziecka w kontekście wspierania optymalnego rozwoju zmysłów. Metody wspierające rozwój psychoruchowy i sensoryczny u dzieci 0-4.
- Uwarunkowania i analiza rozwoju aparatu ruchu oraz ćwiczenia ruchowe wspierające motoryczny rozwój dziecka w wieku 0-4
- Analiza czynności odruchowej noworodka, niemowlęcia, starszego dziecka w kontekście dojrzewania Centralnego i Obwodowego Układu Nerwowego ćwiczenia. d
- Rola żywienia dziecka 0-4 i suplementacji w kontekście prawidłowego rozwoju organizmu. Ilościowa i jakościowa ocena wzorców żywienia dzieci. Rekomendacje żywienia dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej mgr
- Opieka terapeuty nad rodzicem dziecka z SI , Indywidualizacja i programowanie zajęć sensorycznych u dzieci w wieku 0-4
- Aranżacja przestrzeni domowej i wspierającej rozwój sensoryczny dziecka zdrowego i z zaburzeniami sensorycznymi. Dieta sensoryczna dla dziecka do 4 rż
Koszt uczestnictwa:
- opłata jednorazowa 4 500 złotych* + wpisowe 300 zł
*Tylko do 30 kwietnia -15 % - liczba miejsc ograniczona.
Tylko do 30 kwietnia 2025 r. zapłacisz - 3825 złotych** zamiast 4800 zł.
** nie obowiązuje opłata wpisowego
Uwaga:
- Opłata wpisowego nie podlega zwrotowi.
Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc.
Tylko opłata jednorazowa wraz z wpisowym daje gwarancję miejsca na liście uczestników. Decyduje kolejność wpłat.
Po terminie 15 lipca br. obowiązuje pełna opłata w wysokości 4999 zł + wpisowe .
Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc.
Jak się zapisać?
Zapisy trwają do 15 lipca br. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego nie zwlekaj! Aby dołączyć do programu, wypełnij formularz zgłoszeniowy na naszej stronie i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Uzyskiwane uprawnienia po ukończeniu kursu:
- certyfikat
Organizator zapewnia stały dostęp do platformy egzaminacyjnej, wraz z materiałami dydaktycznymi, workbookami itp.
Formą sprawdzenia wiedzy Uczestników jest egzamin.
Opłaty wnosimy :
- Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie
- Numer konta : 88 1240 6029 1111 0000 4792 0808
- W tytule przelewu prosimy o wpisanie :
- W przypadku opłaty za cały semestr lub całe studia -"Imię i nazwisko słuchacza, opłata za kurs SI 04".
Rezerwacja miejsca:
O potwierdzeniu przyjęcia na kurs zostaniesz poinformowany poprzez e-mail.
Rezerwacja miejsca poprzez wysłanie zgłoszenia nie gwarantuje miejsca na liście uczestników.
Aby stać się uczestnikiem kursu należy:
1. Wysłać zgłoszenie dostepne na- Zgłoszenie Centrum SI Integracja Sensoryczna
2. Wpłać wymaganą kwotę na konto w wyznaczonym terminie
3. Zebrać następujące dokumenty:
-
- oryginał odpisu dyplomu ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich lub potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia dokumentu
- kolorowe zdjęcie legitymacyjne 3,5 cm x 4,5 cm - 2 szt
- kolorowe zdjęcie dyplomowe 4,5cm x 6,5 cm- 2 szt
- kserokopia aktu małżeństwa (w przypadku mężatek które mają na dyplomie nazwisko panieńskie)
4. Powyższy komplet dokumentów należy niezwłocznie dostarczyć osobiście lub wysłać na adres:
Centrum Integracji Sensorycznej
ul. Jagiellońska 88
00-992 Warszawa
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłat.
Wpłaty prosimy dokonywać :
Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie
Numer: 88 1240 6029 1111 0000 4792 0808
Faktury:
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z sekretariatem poprzez e-mail: sekretariat@centrumsi.pl
Wybierz mądrze:
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
- e-mail: sekretariat@centrumsi.pl
- telefonicznie: 22 125 51 51
* Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu w przypadku braku wystarczającej liczby chętnych.
Eksperci wykładowcy i zespół programowy: |
dr n.kf. Ewa Bartelmus |
Absolwentka fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauki o kulturze fizycznej. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu pedagogiki. Wykładowca Akademicki- Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie Warszawa – Centrum SI, Akademia Humanitas Sosnowiec, NPDN Fundacji In Corpore w Katowicach. Dyplomowany terapeuta z zakresu terapii neurorozwojowych. Certyfikowany terapeuta integracji Sensorycznej. Uczestniczka licznych kierunkowych kursów w dziedzinie fizjoterapii. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń autoregulacji i samoregulacji dzieci i dorosłych o podłożu fizjologicznym i emocjonalnym. Szczególne w swojej pracy analizuje naukowo i klinicznie układ dotykowy. Autorka licznych publikacji (artykułów, monografii i książek) z zakresu położnictwa i pediatrii. Właściciel i koordynator pracowni fizjoterapii dziecięcej i integracji sensorycznej Trybik w Bielsku-Białej. Prezes Fundacji Metasensoria. Właściciel wydawnictwa Tobe. Współautor programu studiów podyplomowych-Neurorozwojowa oraz sensomotoryczna diagnoza i terapia dzieci w wieku 0-4 lat. |
dr n.kf. Alicja Affanasowicz |
Doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauk o kulturze fizycznej.Fizjoterapeuta pediatryczny.Certyfikowany terapeuta metody NDT-Bobath.Terapeuta neurorozwojowy. Diagnosta metody Prechtla. Praca doktorska pt.: "Zastosowanie multimodalnej analizy ruchów spontanicznych (MARS) w ocenie noworodków w 2 lub 3 dobie życia" obroniona na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Absolwentka Wydziału Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Absolwentka studiów podyplomowych "Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego".Absolwentka studiów podyplomowych "Przygotowanie pedagogiczne".Uczestnik studiów z osteopatii na Akademii Osteopatii w Warszawie.Uczestnik licznych kursów dotyczących fizjoterapii niemowląt i dzieci. Współautor wielu cenionych publikacji naukowych. Prowadzi kompleksową fizjoterapię neurorozwojową noworodków, niemowląt i dzieci we własnym gabinecie fizjoterapeutycznym w Bielsku-Białej (maluch-rehabilitacja.pl).Prowadzi szkolenia w zakresie pielęgnacji noworodków i niemowląt w Szkole Rodzenia w Bielsku-Białej. |
dr n.kf Katarzyna Balewska-Juras |
Prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu Olsztyńskiej Szkoły Wyższej. Kierownik Katedry Fizjoterapii Olsztyńskiej Szkoły Wyższej. Na co dzień pracuje w Centrum Rehabilitacyjno-Edukacyjnym w Szczytnie na stanowisku kierownika działu rehabilitacji oraz w Fundacja Angitia. Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Praca doktorska pt.: " Porównanie wyników neurokinezjologicznego usprawniania dzieci z zaburzeniami ośrodkowej koordynacji nerwowej, za pomocą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i siedmiu reakcji ułożeniowych wg Vojty" obroniona na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Ukończyła liczne kursy m.in.: Terapia Craniosacralna – kurs wstępny, Terapia Manualna - kurs dla fizjoterapeutów, Kompleksowa Diagnostyka i Terapia Wad Postawy oraz Skolioz wg Koncepcji, FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz), Certyfikat Terapeuty Integracji Sensomotorycznej, Międzynarodowy Certyfikat Terapeuty Metody Vojty - Internationale Vojta Gesellschaft e.v., Usprawniania wielokierunkowe dziecka z MPD w systemie Conductive Education. Udział w licznych konferencjach międzynarodowych jako prelegent. |
dr n. o. zdr. Iwona Palicka |
Pracę pt. "Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci 5-10 lat w wybranych podtypach FASD" obroniła w 2019 r. na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu.Specjalista psychologii klinicznej w zakresie neuropsychologii,terapeuta metod neurorozwojowych (SI, INPP, BI, Johansen-IAS), specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD, terapeuta traumy w modelu SE i NARM,członek Rady Fundacji Fastryga.prezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej. Sekretarz Polskiego Stowarzyszenia Somatic Experiencing. Prowadzi specjalistyczną poradnię dla dzieci i młodzieży oraz przedszkole terapeutyczne pod szyldem Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka; kieruje interdyscyplinarnym zespołem diagnostyczno-terapeutycznym.Trener INPP w zakresie szkoleń podstawowych i asystent w zakresie szkoleń rocznych dla terapeutów INPP; wykładowca na studiach podyplomowych z integracji sensorycznej, wspomagania rozwoju dzieci, psychologii klinicznej. Zainteresowania zawodowe skupiają się wokół szeroko rozumianej neuropsychologii rozwojowej, neurobiologii przywiązania i leczenia traumy rozwojowej. Związana z Centrum Integracji Sensorycznej od początku, współautor programu studiów podyplomowych z zakresu integracji sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie. |
dr Anna Szczepaniak |
Fizjoterapeuta. Absolwentka Wydziału Rehabilitacji AWF Warszawa. Prowadzi fizjoterapię noworodków, niemowląt i małych dzieci. Ukończone liczne kursy m.in. :NDT Bobath Baby Advanced, NDT Bobath Baby, NDT Bobath Basic,Sensory babies,Integracja Sensoryczna I i II stopnia,Opieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych, Podejście osteopatyczne w pediatrii - noworodki, Ocena globalnych wzorców ruchu metodą Prechtla,Terapia oddechowa noworodków i małych dzieci metodą AFE, Trójpłaszczyznowa terapia manualna stóp dzieci, PNF, Diagnostyka, leczenie bólu i dysfunkcji układu powięziowego, Kinesiology Taping, Kinesiology Taping w pediatrii. Autor licznych publikacji naukowych. Uczestnik kursów, warsztatów i konferencji. |
mgr Anna Parakiewicz |
Pedagog specjalny, specjalista wczesnej interwencji i terapii pedagogicznej, terapeuta integracji sensorycznej, trener TUS, wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu Integracji Sensorycznej i rozwoju dziecka. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Były pracownik Ośrodka Wczesnej Interwencji, Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce, Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej i Instytutu Hiltona Perkinsa. Od 1999 r. zajmuje się diagnozą i terapią dzieci. W Sensoria Terapia w Olsztynie przeprowadza diagnozę rozwoju i funkcjonowania małego dziecka, całościowych zaburzeń rozwoju, Integracji Sensorycznej. Prowadzi terapię metodą Integracji Sensorycznej i terapię widzenia, dbając o rozwój dziecka we wszystkich sferach. Mama dwójki dzieci. Miłośniczka fotografii. Członek Warmińsko-Mazurskiego Stowarzyszenia Fotograficznego BLUR. |
mgr Bogna Stępniak-Błachowiak |
Magister rehabilitacji ruchowej, terapeuta NDT Bobath baby, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta neurorozwoju INPP, trener programu szkolnego integracji odruchów INPP, terapeuta integracji bilateralnej. Wykładowca na studiach podyplomowych w Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty w Kaliszu. Współautor książki „ Rozwój daje radość” pod redakcją J. Kielina. Od 2008 roku do dzisiaj prowadzi szkolenie „ Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój „ Od 2010 roku prowadzi szkolenie „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce wg programu integracji odruchów dr Sally Goddard „ Od 2013 prowadzi szkolenia : Jak wspomagać rozwój dziecka od 0-2 roku życia- wskazówki praktyczne” oraz „ Dziecko z zburzeniami integracji sensorycznej w szkole i w przedszkolu- jak mu pomóc. Bierze czynny udział w licznych konferencjach. Uczestnik licznych szkoleń i kursów m.in. : Podstawy neurokinezjologicznej diagnostyki i terapii dzieci z uszkodzeniem układu nerwowego, kurs podstawowy NDT Bobath, kurs podstawowy z zakresu neurofizjologicznych podstaw integracji sensorycznej, prowadzenia interpretacji testu: Kliniczne Obserwacje, NDT-Bobath course for Assessment and Treatment of Babies with Neurological and AlliedConditions, warsztat metodyczny Odruchy w uczeniu i nauczaniu, warsztat Diagnoza i terapia SI dzieci w wieku 0-3 lat, Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Jean Ayres, Podstawowe problemy terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Aktywności sensomotoryczne i ich modyfikacje pracy z dziećmi ze znaczną hipotonią oraz wadami postawy, kurs Refresher NDT-Bobath, Ocena rozwoju niemowląt metoda Prechtla. Od wielu lat prowadzi Ośrodek-Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży, a od 1994 pracuje jako nauczyciel- fizjoterapeuta w Przedszkolu Specjalnym Orzeszek w Poznaniu. |
mgr Katarzyna Czech |
Magister Fizjoterapii. Nauczyciel Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Fizycznego. Absolwentka studiów podyplomowych z Oligofrenopedagogiki z Autyzmem i zespołem Aspergera. Członek Polskiego Stowarzyszenia NDT- Bobath. Certyfikowany terapeuta metody NDT- Bobath, certyfikowany terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, trener sensoplastyki. Doktorantka na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, realizuje dysertację doktorska z tematyki „Dyspraksja w ujęciu neurorozwojowym”. Wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu fizjoterapia w pediatrii. Od 2008 roku zajmuję się rehabilitacją dzieci i niemowląt. Stale podwyższa swoją wiedzę i kwalifikacje uczestnicząc w różnych kursach, szkoleniach i konferencjach. Zajmuje się neurorozwojową terapią dzieci i niemowląt, terapią w schorzeniach neurologicznych, terapią integracji sensorycznej, korekcją wad postawy. Prowadzi instruktaże dla rodziców dotyczące opieki i wspomagania dziecka w trakcie jego rozwoju. |
Lek. Anna Stachura |
Lekarz i neurologopeda. Ukończyła szkolenie specjalizacyjne z Anestezjologii i Intensywnej Terapii, doświadczenie zawodowe zdobwała na oddziałach Klinicznych Intensywnej Terapii Dziecięcej i Dorosłych. Pracowała w kraju i za granicą. Wykładowca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Katedry Anatomii Opisowej i Topograficznej, Uniwersytetu Pedagogicznego Katedry Logopedii i Zaburzeń Rozwoju. Jako neurologopeda, w Poradni Psychologiczno Pedagogicznej, pracuje z dziećmi do 6 roku życia z zaburzeniami neurorozwojowymi. Łącząc obie dziedziny nauk prowadzi szkolenia w Śląskiej Izbie Lekarskiej, w których wzięło udział już kilkuset lekarzy. Autor lub współautor publikacji naukowych. Od 10 lat zafascynowana możliwościami terapii neurobiologicznej, którą wykorzystuje w pracy w Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej "Dobre Miejsce,, w Knurowie.Po ukończeniu studiów na kierunku lekarskim w 2007r. pracowała w Szpitalach w Polsce i w Irlandii, ostatnio w Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii pod kierownictwem , A także Intensywnej Terapii Dziecięcej w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym Nr 1 im. Prof. Stanisława Szyszko w Zabrzu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.Kompretencje dydaktyczne do pracy z dziecmi i młodzieżą zdobyła na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne na GWSH w Katowicach w 2017r.Tytuł logopedy uzyskała w 2018r na Uniwersytecie Pedagogicznym im KEN. w Krakowie na kierunku logopedia, pisząc pracę dyplomowa pt ,,Problemy rozwojowe dzieci przedwcześnie urodzonych" napisana pod kierownictwem Prof, Marty Korendo, Kraków 2018. Pracownik Katedry Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Katedry i Zakładu Anatomii Topograficzej i Opisowej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Od ponad 10 lat prowadzi spotkania edukacyjne dla rodziców i dzieci dotyczące szeroko rozumianej edukacji prozdrowotnej, a także warsztaty dla najmłodszych w żłobkach, przedszkolach i szkołach.Dnia 02.09.2021 była gościem specjalnym na interdyscyplinerenj konferencji medycznej ,,Forum Leczenia Ran" prowadząc wykład na temat zaburzeń poznawczych u dzieci wynikających z Pandemii.Jako rezydent w czasie specjalizacji z anestezjologii i intensywnej terapii w Szpitalu Klinicznym nr1 SUM pod kierownictwem Prof. Hanny Misiołek współtworzyła pracę na temat,,Możliwości zastosowania metoksyfluranu w izbie przyjęć szpitala urazowego - doświadczenia własne. |
mgr Aleksandra Pol |
W swojej pracy zawodowej prowadzi dietoterapię osób dorosłych oraz dzieci z chorobami, zaburzeniami oraz niepełnosprawnościami ruchowymi i/lub intelektualnymi. Jest wykładowcą akademickim SWSM w Katowicach, prowadzi szkolenia i warsztaty, jest autorką i współautorką publikacji. Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, będąc uczestnikiem wielu kursów i konferencji, także jako prelegent na konferencjach krajowych i zagranicznych. |
dr n. med. Andrzej Sionek |
Specjalista ortopeda, traumatolog.Edukację rozpoczął na jednej z najlepszych polskich uczelni – Akademii Medycznej w Warszawie. Absolwent Wydziału Lekarskiego z rocznika 1991. Zaraz po zakończeniu nauki, rozpoczął pracę zawodową w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym w Otwocku, w którym pracuje do dzisiaj. Jest specjalistą z zakresu ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Od 2008 roku pełni funkcję Kierownika Oddziału IB. i jest adiunktem w Klinice Ortopedii, Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego kierowanej przez prof. dr hab. med. Jarosława Czubaka. Jest autorem rozprawy doktorskiej pt. „Rozwój stawów biodrowych u dzieci z ciąż wielopłodowych”., a także członkiem Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego, a od 2007 r. członkiem Europejskiego Towarzystwa Ortopedów Dziecięcych. W roku 2009 został członkiem Komitetu Naukowego (Reeding Committee) kwalifikującego prace naukowe na XXVIII, XXIX i XXX Kongres Europejskiego Towarzystwa Ortopedów Dziecięcych (EPOS). W roku 2013 zostałem wybrany członkiem Komitetu Naukowego Polskiego Towarzystwa Stopy i Stawu Skokowo-Goleniowego. Jest autorem licznych wystąpień na zjazdach krajowych i zagranicznych oraz licznych publikacji z zakresu ortopedii i traumatologii dziecięcej oraz ortopedii dorosłych (spis wystąpień i publikacji w załączniku) Odbył liczne staże krajowe i zagraniczne między innymi w Children’s Memorial Hospital w Chicago i American Hospital w Dubaju. Ukończył liczne kursy doskonalące w kraju i za granicą, organizowane przez Europejskie Towarzystwo Ortopedyczne, Europejskie Towarzystwo Chirurgów Stopy i Stawu Skokowego oraz Amerykańską Akademię Chirurgów Ortopedów. Kursy, w których brał udział to min: wrodzone i nabyte wady stóp, rozwojowa dysplazja stawów biodrowych, ultrasonografia stawów biodrowych u noworodków i niemowląt, choroba Perthesa, młodzieńcze złuszczenie głowy kości udowej, resztkowa dysplazja stawów biodrowych, konflikt udowo-panewkowy stawu biodrowego, skoliozy, choroba zwyrodnieniowa stawów biodrowych, choroba zwyrodnieniowa stawów kolanowych, , schorzenia i deformacje stóp, reumatoidalne zapalenie stawów, zapalenia kości, złamania kości u dzieci i dorosłych i wiele innych. Jest zaangażowany także w leczenie chorych ze skomplikowanymi wadami i deformacjami narządu ruchu. |
dr hab. Radosław Rutkowski |
Fizjoterapeuta, terapeuta zajęciowy. Urodził się 2 kwietnia 1982 roku w Żarach. W 2006 roku ukończył Akademię Wychowania Fizycznego w Poznaniu na Wydziale Fizjoterapii, następnie rozpoczął tam pracę naukowo-dydaktyczną, którą obecnie kontynuuje jako adiunkt . Od 2023 roku posiada stopień doktora habilitowanego nauk o zdrowiu. Jest autorem wielu międzynarodowych publikacji naukowych i wykładów. Jest członkiem zespołu badawczego ds. leczenia i fizjoterapii stawów biodrowych u dzieci z rdzeniowym zanikiem mięśni. Obecnie specjalizuje się w rehabilitacji dzieci w wieku rozwojowym z chorobami neurologicznymi i nerwowo-mięśniowymi, w szczególności z mózgowym porażeniem dziecięcym, rdzeniowym zanikiem mięśni i dystrofiami mięśniowymi. Dr Rutkowski współpracuje ze Szpitalem Dziecięcym oraz Ortopedyczno-Rehabilitacyjnym Szpitalem Klinicznym Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, gdzie jest fizjoterapeutą. Jest współautorem programów szkoleniowych dla fizjoterapeutów i nauczycieli z zakresu zaburzeń koordynacji rozwojowej (DCD) oraz zaburzeń sensomotorycznych ręki u dzieci. W wolnym czasie lubi jeździć na rowerze i gotować. |